16. apr. 2019

Kaligrafska pomlad

Pomlad 2019 je bila v šoli (in nenazadnje tudi doma) tudi kaligrafsko obarvana. Kaligrafijo imam zelo rada in pogosto jo vključim tudi v svoje delo. Tako sem se v aprilu odločila, da kaligrafijo ponudim učencem kot delavnico za nadarjene. Učili smo se pisave, imenovane unciala in se "spopadli" še z dopolnitvijo, torej umetniškim okrasjem, nad katerim je "bedela" sodelavka, ki se na akvarelno slikanje dosti bolje spozna kot jaz. Ampak najprej je bilo seveda potrebno poskusiti doma. Igrala sem se malo z okrasjem, nekaj primerov sem naredila tudi tako, da sem najprej akvarelni papir pobarvala s tempera barvami, potem pa čez pisala s kaligrafsko pisavo.



Učenci so se s kaligrafijo dobro spopadli. Delavnica je trajala več kot štiri cele ure, saj se naučiti pisave in jo zapisati ter jo okrasiti ni najbolj enostavno. Zato sva bili s kolegico še toliko bolj ponosni na vse učence in z veseljem sem pripravila razstavo, da so še ostali videli, kaj se da narediti. Če le imaš voljo.



Čisto resnični pa je ta izrek, ki sem ga vsem učencem zapisala v spomin na krasno preživeto delavnico.
Potem pa so prišli na vrsto še odrasli bralni značkarji, za katere pogosto prav tako pripravimo kakšno delavnico. In tudi oni so pisali, čeprav smo jim dali manj časa kot učencem. Veliko se jih je zbralo, zato sem jim vnaprej pripravila barvne podlage, na katere so sami pisali izbrane misli. Tudi oni so se zelo potrudili.





Pa s tem še ni bilo konec kaligrafije. Učenke, ki se nikoli niso učile kaligrafije, so pisale misel v zahvalo s posnemanjem. Ker je šlo za učenke, ki že tudi drugače lepo pišejo, ni bilo dvoma, da bodo izdelki krasni. In res so bili!


In za konec še darilo, ki smo ga družinsko namenili sorodnici, ki je praznovala 50 let. V duhu kaligrafije, ki sem jo v tem času pisala precej, sem pripravila tudi darilo in za piko na i so mi ga v cvetličarni še prekrasno zavili.

Kaligrafija je danes v porastu. Uveljavlja se tako imenovana moderna kaligrafija, ki je tudi meni zelo všeč. Udeležila sem se tudi delavnice moderne kaligrafije in kadar lahko, kaj kaligrafsko zapišem. Tako za vajo. In prav gotovo s kaligrafijo še nisem rekla zadnje besede :)
Urška

Ni komentarjev: