17. maj 2010

Portugalska in my mind

Pa se je končal še en projekt Evropska vas. Osnovna ideja je spoznavanje in sprejemanje evropske družbene in kulturno- socialne stvarnosti; ob dnevu Evrope učenci predstavijo države EU, njihovo zgodovino, kulturo, navade, običaje, etnografske posebnosti glasbo, kulinariko ... V letošnjem šolskem letu smo na naši šoli predstavljali Portugalsko. SKozi celo šolsko leto smo to državo vključevali v naše redno delo, pripravili portugalski dan, tako da je nastalo ogromno materiala, katerega del smo predstavili na zaključni prireditvi na Glavnem trgu v Celju, 7. maja 2010. Finska, Irska in Portugalska. To so države, ki so bile moje države in naše države v letih, ko vodim projekt jaz. Vsaka izmed njih je posebej zapisana v mojih mislih. Ko neko državo preučuješ celo leto, jo spoznaš, všeč pa ti mora biti že prej. Ni nujno, da si tam že bil, škodi seveda ne. Ne vem, zakaj sem se odločila za Portugalsko. Všeč so mi srednje velike države, ki ne ponujajo aktivnosti kar na pladnju, kjer se moraš potruditi, da najdeš značilnosti in si izmisliš dejavnosti, ki jih boš izvedel. Se mi zdi, da bi se v kakšni Franciji ali Italiji kar izgubila. Toliko očitnih in še veliko manj očitnih stvari. Zato vedno izbiram države, ki zahtevajo veliko raziskovanja. Vse tri so bile takšne in pri vseh treh mi je bilo delo v velik užitek. Še bolj mi je všeč, da je projekt čedalje bolj zasidran tudi pri mojih sodelavcih in ni človeka, ki ne bi v šolskem letu naredil kaj za projekt.
7. maja je torej potekala prireditev. Obiskala nas je portugalska veleposlanica in bila navdušena. Ravno včeraj sem dobila pismo zahvale, v katerem nam sporoča, kako je uživala in kako dobro smo se odrezali (najbolje od vseh, piše). Tudi starši in učitelji so bili navdušeni. Da o meni sploh ne govorim :)
Naša stojnica:

Moje punce in fantje:

Naš ogromni petelinček in ogromni Ronaldo v naravni velikosti, narejen v celoti iz mozaičnih ploščic:

Tradicionalno je tudi šivanje. Pri Fincih in Ircih so bile obleke zašite, prav tako letos:




Kar nekaj dela, a zadovoljstvo na koncu, ko so naši odplesali portugalski ples, odtehta vse.
Druga stvar pa je odejica, ki je nastala kot timsko delo med mojo sodelavko in mojo malenkostjo. Se spomnite lanske irske dekice? Na podoben način je nastala tudi letošnja. Vzela sem azulejos - motive keramičnih ploščic modro-bele barve, ki jih je na Portugalskem ogromno, in jih prerisalana karo papir, moja sodelovka pa je vezla. Zvezla je vse kvadratke, ki sem jih potem jaz povezala v patchwork odejico. Meni je krasna. Glede na to, da sem v oceni mojega dela manj točk dobila pri natančnosti in sodelovanju, sem se kar vredu odrezala ane?

Pa še in še ...
In kaj nas čaka naslednje leto? Kdo ve ...

7 komentarjev:

maja z biseri pravi ...

super ste se odrezali. Tale Ronaldo je pru še lepši kot original:).

Barbi pravi ...

Super stojnica. Skoraj takšna, kot jih imajo na Portugalskem. Čestitke za vse izdelke!

Maja pravi ...

Veš, kar kurja polt mi je šla gor, ko sem tole brala! Pa naj še kdo reče, da naša šola ni kvalitetna ali da učitelji ne delajo dosti! Res, moj poklon!

Neža pravi ...

Tisti, ki ti je prisodil pomanjkanje natančnosti in sodelovanja, bi rabil strokovno presojo njegovih zmožnosti ocenjevanja :S
V tem projektu je skritega toliko dela, da si mi težko predstavljamo.
Odejica je tudi v živo čudovita. Ampak, da si pa sama vzorčke sestavila, to je pa spet poglavje zase. Noro!

Vladuška pravi ...

REs ste super in čestitke za vse pohvale. Glede na napisano ste se res potrudili in pomislili na vse.

Mojca pravi ...

odejica je zakon. sicer so pa tole projekti, da je kaj. super.

BojaMoja pravi ...

Urška, vsako leto se izjemno potrudite, vendar pa mislim, da vsako leto naredite še kakšen dodaten presežek. Poklon!