22. maj 2015

Popotovanje po Indoneziji: Flores in Bali

Takole, končno le tu še tretji del, bolj morski, Flores in Bali

FLORES
Iz Jave greva s trajektom na Bali, v Denpasar, nato pa naslednji dan z letalom v Labuanbajo na Flores. Želiva odit na štiridnevno križarjenje od otoka Flores  in ko ugotoviva, da je naslednje križarjenje naslednji dan, se odločiva, da greva na pot.

Na barki nas je 15, Francozi, Angleža, Itlijanka, Avstralca in midva. Gre za es uživantski izlet. Prvi dan snorkljamo, nato pa se odpeljemo do otoka Reinca, kjer poleg otoka Komodo živijo komoški varani oziroma komoški varani. Rinca je bolj puščavski otok, medtem ko je Komodo bolj gozdnat, obiščemo pa ga drugi dan. Varani imajo izredno izostren voh in jedo tako človeka, srne kot tudi male varane. Ti na pogled okorni in lenobni zmajčki lahko na kratke razdalje tečejo tudi do 20km/h, veliki pa so do 3 metre in tehtajo več kot 130 kg. Navadno varan svoj plen ugrizne in potrpežljivo čaka ter mu sledi toliko časa, da se rana okuži in plen umre, kajti varanova slina vsebuje ogromno različnih vrst bakterij, ki pospešijo okužbo rane in privedejo do smrti. Do nedavnega so te varane hranili in vedno jih je bilo možno videti več kot deset na mestu hranjenja. Odkar pa hranjenje ni več dovoljeno, je te varane težje najti. Mi smo jih našli nekaj blizu kuhinje ter še nekaj na sprehodu po otoku.

Otok Komodo je narodni park in v okviru parku so tudi zelo dobre lokacije za snorkljanaje in potapljanje. Mi smo obiskali rdečo plažo, ki je poznana kot ena najboljših lokacij za snorkljanje. Obiskali smo še nekaj otokov, videli v morju želve in morske pse. Obiskali smo tudi otoček Satonda, kjer je na sredi otoka slano jezero, v katerem je zelo zanimivo plavati, saj je voda bolj slana kot v morju.

BALI

Bali je res nekaj posebnega. Čeprav se nekateri popotniki izognejo Baliju, ki naj bi bil preveč skomercializiran, pa drugi ugotovijo, da je vseeno nekaj posebnega. Bali niso samo potapljanje, surfanje in žuri do jutranjih ur, je tudi prav posebno vzdušje, ki ga naredijo številčni hindujski templji. Pravi Bali najdemo v osrednjem in vzhodnem delu, zato sva ga tudi obiskala. Hinduizem je posebnost Balija, saj je velika večina Balijcev hindujske vere, zaradi česar se Bali močno razlikuje od ostalih predelov Indonezije. Hinduizem se kaže v vonju  dišečih palčk, ki jih prižgejo na dvoriščih in ulicah.  Verujejo v dobre in zle duhove, ter jim vsako jutro pred svoje domove postavijo daritve, poklon za dobre duhove in znak pomiritve za slabe duhove. Kot da ni dovolj, da ima vsaka hiša svoj mini tempelj ima tudi vsaka vas na Baliju 3 ali več templje za katere uporabljajo izraz Pura.

Ubud
Kulturna prestolnica Balija; gre za simpatično umirjeno in kulturno mestece. Veliko je trgovin z rokodelskimiizdelki, slikami, nakitom. Velike oglasne table vabijo na večerne predstave s tradicionalnimi plesi, tisti, ki se radi razvajajo pa si lahko privoščijo sprostitev v katerem od številnih masažnih salonov. Sprehodila sva se do Monkey Forest-a, pokopališča v majhnem gozdnatem parku ob mestu, ki je hkrati tudi zatočišče makakov, simpatičnih malih opic. Zelo zanimiv in prijeten kraj, ki pa bi bil še lepši, če bi ljudje upoštevali pravila, kako se vesti v bližini opic in jih nekateri turisti ne bi nadlegovali ter potem zganjali panike, ko opice začnejo nadlegovati njih.

Iz Ubuda sva se naokoli podala z motorjem. Obiskala sva kar nekaj zanimivih templjev. Gunung Kawi je lociran globoko v džungli in je sama lokacija bolj impozantna od samega templja. Balinezijci doživljajo hinduistični tempelj Tanah Lot kot najbolj čaščen, spoštovan in pomemben morski tempelj. K templju hodijo po blagoslov za svoj pridelek na kmetijah, medtem ko bolj mestni ljudje tja hodijo na meditacijo in iskanje notranjega miru in duhovnega vodstva. Pura Besakih je najbolj pomemben, največji in najbolj svet hindujski tempelj na Baliju. Gre za ogromen kompleks 23 templjev v šestih nadstropjih.

Riževe terase Jatiwulah
V Indoneziji lahko zaradi idealne klime vse zadeve sadijo praktično kadarkoli in imajo tudi do štiri žetve letno. Te terase so bile uvrščene na Unescov seznam kulturne dediščine.

Zvečer sva si ogledala balijsko glasbeno - plesno predstavo kečak. Zanjo je značilno, da okoli ognja sedi 100 ali več mož, ki pojejo melodijo. Glede na prizore se tudi vstanejo, delajo različne skupinske figure in aktivno sodelujejo v slikah. Okoli pasu imajo zavezane karo črno-bele saronge, ki predstavljajo ravnotežje med dobrim in slabim. V krog prihajajo različne figure, ki uprizarjajo določeno zgodbo. Na koncu smo videli še igro z ognjem.

Vulkan in jezero Batur
Gunung Batur (1717m): pohod na vulkan, do kraterja, iz katerega se še vedno kadi. Na poti navzdol pa nas je presenetila jasnina. V trenutku smo zagledali čudovit razgled na jezero, Gunung Agung, posledice zadnjega izbruha, ki so tu precej pogosti... Videli smo celo 'luwaka', ki je pomemben zaradi svoje prehrane: poje namreč le najboljša zrna kave. Ko jih iztrebi, jih ljudje poberejo, očistijo in prepražijo. To je najdražja kava na svetu.

Kuta, žurerska in surferska prestolnica Balija;  oktobra 2002 se je zgodil teroristični bombni napad na plesni klub v Kuti, ki je zahteval smrt več kot 180 ljudi, predvsem turistov iz tujine, tri leta pozneje pa vnovičen napad v Kuti. Turizem se je Baliju najprej začel razvijati v Kuti, ki je imel najlepšo plažo na otoku. Najprej se je razvijal popotniški turizem, konec 70-tih let pa so zgradili prve velike hotele za premožnejše turiste. Z razširitvijo letališča in gradnjo nekaterih velikih turističnih naselij se je dotok turistov zelo povečal. Turizem je še vedno najbolj razširjen na južni obali Balija. Kuta se je razvila v mesto z mnogimi hoteli vseh kategorij, hoteli pa so zrasli tudi v naseljih severno in južno od Kute. Turisti prihajajo zaradi kulture, pa tudi zaradi morja, ki je toplo in na več mestih omogoča surfanje. Večina plaž pa je skoraj neprimerna za kopanje zaradi plitve vode, v zimskih mesecih pa tudi zaradi umazanije, ki pride z rekami v morje.

Indonezija je krasne dežela, polna naravnih in kulturnih lepot. Ljudje so prijazni, cene nizke, hrana dobra. Idealna za obisk. Kaj še čakate?!